Hey! I don't post often on here and was wondering if anyone heard of or did an analysis Drone Delivery Canada (pre-revenue company). It seems like the company has a promising future. They're suppose to start commercialization in 2019. They have enough cash to survive for quiet sometime with this burn rate.
-Ex-CEO of Post Canada & Air Canada VP of Cargo division have joined their strategic advisory board
-They completed a pilot project with Transport Canada and Nav Canada a few months ago
-They have partnered with Toyota Tsusho
-They work with Napa Auto Parts, Tecsys, Staples...
http://dronedeliverycanada.com/I would love everyones feedback on this company. Yes, it is definitely speculative at this stage but has the potential to disrupt a lot of companies.
Réponses
il faut être très optimiste pour accorder presque 300 millions de capitalisation boursière à ça...
dans la catégorie « story stock », c’est pas pire pantoute !
J’ai trouvé cet article sur Motley Fool
https://www.fool.ca/2018/07/01/is-drone-delivery-canada-corp-the-next-big-canadian-high-flyer/
https://aircanada-fr.mediaroom.com/2019-06-04-Air-Canada-et-Drone-Delivery-Canada-annoncent-une-entente-commerciale-visant-a-offrir-aux-expediteurs-lacces-a-la-technologie-des-drones
Completed their first phase 1 with 100% success beating paramedics ! This will save lives as well
Du point de vue investissement, étant donné que FLT n’a aucun revenu, je serais curieux de savoir quel pourcentage de ton portefeuille global es-tu à l’aise d'investir dans ce type d’entreprise?
“On average, we anticipate charging customers a licensing fee of $10,000 per drone, per route, per month. With the high level of technical automation we have achieved with our drones, our patented FLYTE system and the operations center, we will lower operating costs, resulting in a high-margin business with predictable monthly re-occurring revenue.”
Ils vont leur facturer 10k, et combien ça coute normalement en camion? Ça me semble pas mal pour un drone / mois.
https://heliwing.no/en/home/pris-helikopter-transport-og-lasteflyging-hytte?fbclid=IwAR3Jt-JToUklCPwXYMieXWfK3_q-RpySmF9SPqikoL-RD_xGNiVpgw9hSkg
Je comprends qu’il peut y avoir des avantages d’utiliser des drones pour la livraison dans certains cas mais j’imagine que le payeur va également regarder les autres options de livraison.
Si les gros joueurs du transport se lancent dans les drones, comment une petite compagnie va-t-elle tirer son épingle du jeu dans le secteur ? Ça me semble une position bien précaire.
https://www.cnn.com/2019/10/01/tech/ups-drones-faa/index.html
On Tuesday, the Federal Aviation Administration announced it had granted UPS a certificate to operate limited drone delivery services across the United States.
Désolé mais ce n'est pas seulement pour la Virginie...
Je ne connais rien dans le domaine mais j'aurais plus tendance à associer la livraison par drone au fameux "last mile delivery" des compagnie de logistique comme UPS, Fedex et Amazon qu'au transport aérien.